Vuosaaren ikäihmisiä ei ole unohdettu

Viime Vuosaari -lehdessä Eelis Lajunen korotti tarpeellisen äänen Vuosaaren ikäihmisten puolesta. On totta, että meidän kaupunginosamme vanhuspalveluiden kehittämiseen tarvitaan lisää resursseja. Aivan kuvatun kaltaisen synkkänä en tilannetta kuitenkaan haluaisi nähdä, vaikka parantamisen varaa on. Järjestöt tekevät täällä yhteistyötä kaupungin kanssa ikäihmisten parissa ja lähivuosina Vuosaaren keskustaan on tarkoitus aloittaa uuden monipuolisen palvelukeskuksen rakentaminen. Sitä odotellessa kaupungin sote-virasto aikoo saamani tiedon mukaan vuokrata Albatrossista ensi vuoden alusta uutta tilaa ja sinne suunnitellaan erilaisia ryhmätoimintoja alueen ikäihmisille.

Vuosaaren ääni kyllä mielestäni kuuluu kaupungintalolla. Monia hyviä asioita on edistetty, vaikka edustuksemme ei edelleenkään vastaa Helsingin suurimman lähiön 37 000 väkilukua. Vuosaarelaisia on 85 paikkaisessa valtuustossa tällä hetkellä viisi valtuutettua neljässä eri ryhmässä. Kaupungin päätöksenteko järjestelmä on sellainen, että asiat eivät etene aina valtavan nopeasti, vaikka valtuutettu olisi kuinka aktiivinen hyvänsä. Työ Vuosaaren ja sen ikäihmisten eteen kuitenkin jatkuu ja omasta puolestani pyrin pitämään jatkuvasti esillä uuden palvelukeskuksen kiirehtimistä Vuosaareen.

Ville Jalovaara, Helsingin kaupunginvaltuuston jäsen (sd.), SDP:n valtuustoryhmän varapuheenjohtaja

Kirjoitus Vuosaari -lehden lukijapalstalla 21.9.2016.